onsdag 27 maj 2009

Mail från Jens!

Jens mail:

"Hej Tobias.

Det här med yttrandefrihet och rätt till privatliv är svårt. Censur och satir också.

Ibland får man tänka länge innan man förstår. Så tänk vidare.

Vänligen

Jens Ganman"

Mitt mail till Jens:

"Hej Jens.

Kul att du maila. Jag förstår dock inte riktigt vad du menar? Yttrandefrihet är inte speciellt svårt att förstå, men vad det har med "rätt till privatliv" att göra övergår mitt förstånd? Förklara gärna, om du inte är för upptagen med att göra parodi på PP ;)

Censur och satir däremot är svårare att förstå sig på! Du är mer än lagom dryg, som om du visste precis vad du pratade om. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Men... Jag ska inte sopa allvaret helt under mattan. Du är en av tusentals motståndare till fildelning, alltså upphovsman, som tror att PP´s politik kring patent- och upphovsrätt handlar om att stjäla film och musik, och böcker som går att låna på bibban, från artister och producenter av kultur.

Tröttsamt, Jens!

Det är irriterande och trögt att föra en disskussion med folk som dig, som vägrar lyssna på våra argument och som bygger sina egna argument helt på antaganden utan saklig grund. Du tror en massa saker, men saknar fakta som backar upp dina påståenden! Är det så att du faktiskt har sakliga fakta, vädjar jag till dig att lägga dem på bordet med en - för omväxlings skull - saklig debatt som följd.

Vad du inte verkar förstå är att du gör parodi på dig själv när du bygger din del av debatten på obefästa antaganden. Det kanske är du som behöver tänka - inte bara länge, utan längre - om du ska undvika att bli överkörd av utvecklingen!


Så... Tänk vidare du med ;)

Med vänlig hälsning

Tobbe

PS! Jag tar tillbaka min anmälan till GNR. Den var inte så vidare allvarlig och mer av ett experiment. Hela spexet handlade minst om vad ni sa i radio, och mest om att skapa debatt på helt annat håll. Inte för att jag tror att du var det minsta orolig för det; det hade knappast blivit någon vidare utredning i vilket fall som helst, men bara så du vet."

2 kommentarer:

  1. Hehe, kul att du retas med dom... Alltid är det väl nån som får sig en tankeställare iaf. :-)

    SvaraRadera
  2. Intressant korrespondens.

    Ang bibliotek och upphovsrätt:
    http://bloggsam.mindrelease.net/2009/05/23/statens-hykleri-om-fildelning/

    SvaraRadera