torsdag 4 juni 2009

Mitt mail till Freja Erdmann Hellgren 26/5 2009

"Hej Freja. Kul att du svarade personligen - och jag skickar inte detta för att föra en diskussion!

Mitt mail var självklart inte riktat specifikt mot dig, även om du förekom, så ta det inte så personligt ;) För övrigt var det inte så allvarligt menat. Syftet vara aldrig att driva den här frågan fullt ut, utan att skapa debatt på helt annat håll.

Jag var dock inte alls medveten om att en piratpartist fick komma till tals efter inslaget med clownerna Jens och Björn. Det framgår inte alls på er hemsida i samband med att man både läser om- och lyssnar till inslaget!? Detta verkar även ha undkommit de flesta deltagarna i debatten.

I ljuset av att en piratpartist faktiskt fick komma till tals efter inslaget, även om hans insatts var aningen blek, kan jag inget annat göra än ge dig cred för det!

Till sist vill jag bara påpeka två saker: Jag har inga väljare ;) och jag är bara en röst i PP utan någon som helst auktoritet. jag har även tagit tillbaka anmälan - som iofs aldrig hade lett till något i vilket fall som helst. Inte för att jag tror att du var orolig ;)

Med vänlig hälsning

/ Tobbe"

Fick ytterligare ett mail tillbaka som var riktigt trevligt, men hon bad mig att inte publicera det på någon blogg så jag respekterar hennes önskan. Hon blev dock aningen orolig och trodde att hon gjort sig ovän med PP - vilket hon anser vara en ganska stor samling engagerade människor - så hon kände viss lättnad över att jag inte var allvarlig. Sedan gjorde hon ändringar på deras hemsida och gjorde svaret från PP synligt i samband med Jens & Björns inslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar