måndag 18 maj 2009

Att pissa på min rygg...

...är klockrent om man vill göra mig riktigt jävla förbannad! Att plantera rättsvidrigheter som FRA och Ipred i svensk jord är ta mig fan detsamma som att pissa på svenska folkets rätt till ett skyddat, allmänstängt privatliv. Vad tänkte de på, de som satte sitt namn på .RAR-filen som när den packas upp installerar ”Medborgare, böj dig framåt och plocka upp tvålen 1.0” i det svenska samhället?

EU´s massiva maskineri, som till största delen består av kommersiellt partiska lobbyister, har börjat snurra och den ena vansinnigheten efter den andra är det kymiga resultatet.

”Jag är pirat, såklart! Ahoy! Vad skulle jag annars vara?” muttrar jag. Suger på det en stund och nickar medhållande. Jag gillar verkligen att vara helt överens med mig själv, utan minsta tvekan. Sverige har just tagit sina första stapplande steg mot ett övervakningssamhälle och folket har förts bakom ljuset.

Vart fan skulle jag annars vara just nu om inte på däck med resten av besättningen och göra vad jag kan för mig, för dig och för alla de som kommer efter oss! Slaget står här och nu, tillsammans kan vi ta det här i hamn!

Ahoy!

3 kommentarer: