tisdag 26 maj 2009

Mediaexperiment!



Angående Jens Ganman och Björn Höglunds löjliga utspel i SR, P4, den 22:a maj kan man säga mycket... Jag garvade i.o.f.s. mest åt de två clownerna, men kände mig lite marig och lusten att kolla vart - och hur långt - jag kan driva en protest mot inslaget överkom mig! :) Min protest
gäller bara den första delen av inslaget, och alltså inte den sista delen där de bara sitter och pratar skit.

Detta mail skickade jag direkt till P4 och Väckarklockan´s ledning. Väckarklockan var det program som sände inslaget på fredagsmorgonen. Läs och bär i minne att jag egentligen inte är så allvarlig som min "insändare" ger intryck av.

"Smaklöst av er på SR att göra parodi på Piratpartiet; och med det menar jag att ni inte bara uppmuntrat det hela genom att faktiskt sända det, men att ni ställer er bakom att göra narr av, och dessutom förvanska bilden av, ett seriöst politiskt parti i Sverige.

Med seriöst menar jag att det finns en tydlig befäst ideologi med tre tydliga och samhällsviktiga frågor och ett enormt stöd från SVENSKA VÄLJARE runt om i landet, med nära 47,000 medlemmar i partiet och 21,000 medlemmar i Ung Pirat. Politikerbloggen.se säger att i åldersgruppen 18-29 är Piratpartiet det näst största partiet i Sverige, och det svenska stödet på mellan 6-8% i EU-valet 2009 måste väl ändå kvala in t.o.m. hos er, SR, som att Piratpartiet är ett seriöst politiskt parti, eller vad är era krav!? Eller är det kanske så att era politiska åsikter styrt ert agerande i detta fallet!?

Som Piratpartist tar jag mycket illa vid mig av sådana här låga utspel. Genom att sända Jens Ganman och Björn Höglunds barnsliga, larviga och fullkomligt idiotiska inslag; och dessutom med en programledare som hjärtligt skrattar med, är ni delaktiga i att håna och förvrida mitt politiska ställningstagande som svensk medborgare! Ni förlöjligar och skrattar åt den politik - och det parti med tillhörande medlemmar - jag ställer mig bakom; och detta i ett demokratiskt Sverige!

Det som sändes i er radio upplever jag som rent förtal av mina politiska åsikter, och jag känner mig kränkt av detta! Av den anledningen skickar jag en anmälan till Granskningsnämnden av Radio och Tv med förhoppning om en direktsänd officiell ursäkt från er sida till Piratpartiet och dess medlemmar! Jens och Björn får självklart tycka vad de vill, men ni borde inte sända det!

/ Tobias Fagerström"

Sagt och gjort loggade jag in på http://www.grn.se/ och anmälde SR, P4, och jag fick ett fint kvitto på det. Nu väntar jag med spänning på svar från de båda som jag med stort nöje kommer att publicera här! :)

Jag älskar att jävlas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar