söndag 19 september 2010

Pirat-Kandidat till Norrköpings Kommun.


Hej

Mitt namn är Tobias Fagerström. Jag är snart 36, blivande sambo och jobbar med personalledning, HR och affärsutveckling i världens roligaste bransch.

Man skulle kunna sammanfatta min vakna tid på så vis att kärlek, jobb, familj och goda vänner delar första plats i varierande ordning, politik kommer i regel på andra plats och allt annat blir helt enkelt trea. Det är, som för de flesta andra, dygnets otillräckliga timmar som till stor del styr mina prioriteringar.

För nära två år sedan jag blev jag chockad, förbannad och besviken på hur våra folkvalda politiker valde att inte försvara vår, Sveriges medborgares, rätt till ett skyddat privatliv. Det var illa nog att de vek sig för utländska ekonomiska intressen, men det som verkligen skrämde mig var deras försök att mörka hela affären.

Ur ilskan föddes en vilja att ställa om det politiska maskineriet. Jag ville då, och vill fortfarande, att svensk politik ska fungera så demokratiskt, transparent, rättssäkert och medborgarsmart som möjligt.

Jag anslöt mig sålunda till piratpartiets vaga ideologi, d.v.s. spretiga och luddiga formuleringar som bildades kring en växande, sprakande och slutligen rasande revolution mot ”storebrorsamhället” med Falkvinge i spetsen. Det var häftigt, men det mest omvälvande av allt var att Vi verkligen gjorde skillnad!

Sedan dess må mitt engagemang ha varierat i styrka, men blodet i mina ådror förblir lila och jag tar mitt eventuella uppdrag i kommunfullmäktige på största allvar. Jag önskar alla kandidater lycka till och tillsammans är jag säker på att vi kommer segla även denna skuta i hamn!

Väl mött

Tobias Fagerström
Kandidat till Norrköpings Kommun
Piratpartiet

1 kommentar:

  1. NU har jag lugn nog att skriva en kommentar här också - hårt med valsedlar.

    Lade till en länk tidigare.

    Bra presentation, och lycka till i valet :)

    SvaraRadera